Αναλυτικά το άρθρο του Νίκου Νταμπίζα στην ιστοσελίδα athletestories.gr:
«Με την αυξημένη τάση του επαγγελματισμού στο σύγχρονο ποδόσφαιρο, από τις αναπτυξιακές ηλικίες έως τις επαγγελματικές ομάδες, η ανάληψη ευθυνών αυξήθηκε. Αυτό, έχει ως συνέπεια οι σύλλογοι να χρειάζεται να οργανωθούν καλύτερα, ώστε να διασφαλίσουν βελτιωμένα επίπεδα στελέχωσης, υποστήριξης, παρακολούθησης, επικοινωνίας και αποτελέσματος.
Το ισπανικό παράδειγμα Το 2000, μετά τον υποβιβασμό της Σεβίλλης, προσελήφθη Διευθυντής Ποδοσφαίρου ο Μόντσι. Του δόθηκαν δύο στόχοι από το διοικητικό συμβούλιο: ανάπτυξη του συστήματος των ακαδημιών της ομάδας και εφαρμογή μιας τεράστιας πολιτικής σκάουτινγκ, μέσα και έξω από την Ισπανία. Στην εποχή του, βοήθησε είτε να προωθηθούν από την ακαδημία της Σεβίλλης είτε να υπογράψουν στον Σύλλογο οι: Ντάνι Άλβες, Φρέντι Κανουτέ, Λουίς Φαμπιάνο, Ζούλιο Μπαπτίστα, Σέρχιο Ράμος, Χοσέ Αντόνιο Ρέγες, Αντρές Πάλοπ, Αντριάνο, Ρενάτο, Γκάρι Μεντέλ, Τζέφρι Κοντογκμπιά, Χεσούς Νάβας, Αλβάρο Νεγρέδο, Σεϊντού Κεϊτά, Κρίστιαν Πόουλσεν, Αλμπέρτο Μορένο, Κεβίν Γκαμεϊρό, Έντσο Μαρέσκα, Κάρλος Μπάκα, Ντιέγκο Λόπεζ και Ιβάν Ράκιτιτς.
Δεν πωλήθηκαν όλοι. Μερικοί είχαν τη δυνατότητα να μείνουν ελεύθεροι, λόγω ηλικίας. Όμως, κάθε ένας από αυτούς τους παίκτες έχει φέρει ή θα φέρει πολύ περισσότερα στην Σεβίλλη -ως προς την τιμή πώλησης, το κύρος, τις χορηγίες και τα τρόπαια- από όσα κοστίζει η απόκτησή τους.
Ρόλος και πεδία ενασχόλησης Τεχνικού Διευθυντή:
– Φιλοσοφία ομάδας, όραμα, χάραξη πλάνου.
Απαραίτητες προϋποθέσεις:
– Να βρίσκεται στον σύλλογο πριν την πρόσληψη του προπονητή.
– Να είναι αυτός που θα επιλέξει τον προπονητή, σε συνεργασία με τον σύλλογο.
Δεξιότητες και προσόντα:
– Σαφής και εμπεριστατωμένη γνώση της φιλοσοφίας του σωματείου.
– Γνώση των θετικών και αρνητικών ποδοσφαιρικών δυνατοτήτων των παικτών.
– Γνώση των κοινωνικών, συναισθηματικών και ψυχολογικών γνωρισμάτων τους.
– Τεχνική και τακτική γνώση του παιχνιδιού.
– Εξαιρετικές ικανότητες διαχείρισης προσωπικοτήτων.
– Εξαιρετικές επικοινωνιακές ικανότητες.
– Σταθερότητα σε αρχές και πλάνο, όμως σε καμία περίπτωση δογματικές τάσεις.
Συναισθηματική νοημοσύνη:
-Γνώση των συναισθημάτων.
-Έλεγχος των συναισθημάτων.
Τομείς και αρμοδιότητες:
– Α Ομάδα.
– Διαμόρφωση Οργανογράμματος.
– Σαφής ανάθεση ρόλων και αρμοδιοτήτων στο ποδοσφαιρικό τμήμα.
– Μεταγραφικός σχεδιασμός σε συνεργασία με τον προπονητή και υλοποίηση αυτού (διαπραγματεύσεις συμβολαίων, θέσπιση κριτηρίων αξιολόγησης στην επιλογή των μεταγραφών).
– Διαμόρφωση και διαρκής αξιολόγηση όλου του ποδοσφαιρικού τμήματος (προπονητικού τιμ, ιατρικού τιμ, ανάλυσης αγώνων, σκάουτινγκ, εργοφυσιολογίας, εργαζομένων στο προπονητικό κέντρο).
– Γραπτές εισηγήσεις στη διοίκηση για όλο το ποδοσφαιρικό τμήμα με στόχο τη διαρκή εξέλιξη και βελτίωση του τμήματος.
– Συνεργασία με Τεχνικό Διευθυντή Ακαδημιών, ώστε να υπάρχει ακολουθία στο πλάνο και στην υλοποίηση αυτού από τη βάση του Συλλόγου έως την κορυφή.
– Καθημερινή παρουσία στο προπονητικό κέντρο και επαφή με τον προπονητή με συζήτηση για τεχνικά, αγωνιστικά θέματα της ομάδας, που αφορούν τους ποδοσφαιριστές, τα στελέχη του ποδοσφαιρικού τμήματος και την εν γένει παρουσία τους στον Σύλλογο, μέσα και έξω από το γήπεδο.
Αυτό είναι απαραίτητο για τη διασφάλιση μιας ανοικτής και ξεκάθαρης επικοινωνίας με άμεση συνέπεια τη δημιουργία μιας σχέσης εμπιστοσύνης και υποστήριξης.
Ο τεχνικός διευθυντής δεν πρέπει να είναι απειλή για τον προπονητή. Εξίσου σημαντικό όμως είναι να μην λειτουργεί σαν φίλος του.
Τι είναι λοιπόν ο Τεχνικός Διευθυντής;
Με βάση τα παραπάνω, είναι η φυσική παρουσία του Συλλόγου μέσα σε ένα πολύ σημαντικό ρόλο που οφείλει να συνεισφέρει στη δημιουργία, την εποπτεία, την επίτευξη του στόχου, αλλά και να προασπίσει τα συμφέροντα αυτού»