Επικαιρότητα

Διαφορά – σοκ ανάμεσα σε ΣΥΡΙΖΑ – ΝΔ!

Διαφορά – σοκ ανάμεσα σε ΣΥΡΙΖΑ – ΝΔ!

Η τελευταία δημοσκόπηση και η διαφορά ΣΥΡΙΖΑ - ΝΔ!

«Ενός κακού, μύρια έπονται»! Πριν ακόμα ξεπεραστεί το σοκ των ευρωεκλογών, μία σειρά λαθών ενέτεινε την παγωμάρα και την εσωστρέφεια που έχει κατακυριεύσει τον ΣΥΡΙΖΑ. Ακόμα και ο ψύχραιμος Αλέξης Τσίπρας, αιφνιδιασμένος από την λαϊκή ετυμηγορία που προέκυψε από τις ευρωκάλπες, φαίνεται να έχει χάσει τον βηματισμό του. Μοιάζει ανήμπορος να ελέγξει την ελεύθερη πτώση, στην οποία βρίσκεται το κυβερνών κόμμα.

Σαν να μην έφταναν όλα τα παραπάνω, ο σάλος που προκλήθηκε από τις μετατάξεις και τους διορισμούς στη Βουλή έριξε βαριά τη σκιά του, επιδεινώνοντας το ήδη βαρύ κλίμα. Επιπλέον, αρκετά 24ωρα έχουν περάσει, χωρίς το Μέγαρο Μαξίμου να αρθρώνει μία ξεκάθαρη εναλλακτική στρατηγική, ένα διαφορετικό πολιτικό αφήγημα, με το οποίο να οδηγηθεί στη μάχη της 7ης Ιουλίου.

Όλα αυτά αποτυπώνονται στην τελευταία δημοσκόπηση της Metron Analysis. Σύμφωνα με αυτήν, η ψαλίδα έχει ανοίξει. Πιο συγκεκριμένα, με αναγωγή η Νέα Δημοκρατία παίρνει 37-42,4%, με τον ΣΥΡΙΖΑ να κινείται στο 27-32,2%. Το ΚΙΝΑΛ ακολουθεί με 6,2-9,2%, το ΚΚΕ με 3,6-6%, η Χρυσή Αυγή με 3,5-5,9, το ΜΕΡΑ25 με 2,5-4,5% και η Ελληνική Λύση με 1,6-3,4%. Στη δημοτικότητα των πολιτικών αρχηγών ο Κυριάκος Μητσοτάκης προηγείται με 46%, 0 Δημήτρης Κουτσούμπας με 36% ενώ την τρίτη θέση μοιράζονται οι Γιάννης Βαρουφάκης και Αλέξης Τσίπρας με 34%.

Στην φάση αυτή είναι δύσκολο να υποβαθμίσει κανείς το βάθος της πολιτικής ήττας του ΣΥΡΙΖΑ. Ακόμα και στις συζητήσεις που πραγματοποιούνται στην Κουμουνδούρου είναι πλέον ξεκάθαρο και αποδεκτό ότι ο ΣΥΡΙΖΑ έχασε εξαιτίας του ΣΥΡΙΖΑ. Στόχος του πρωθυπουργού είναι να ξεφύγει τόσο ο ίδιος, όσο και ο κομματικός μηχανισμός της Κουμουνδούρου από την συντριβή των ευρωεκλογών, με άλλα λόγια να μειώσει κάπως τη διαφορά και κυρίως να αυξήσει όσο γίνεται περισσότερο το δικό του κομματικό ποσοστό.

Μόνο, όμως, αν υπερβεί τη διάχυτη ηττοπάθειά του, ο ΣΥΡΙΖΑ θα είναι σε θέση να επηρεάσει τους όρους της αντιπαράθεσης, να χαράξει διαχωριστικές γραμμές και εν τέλει να πείσει πολίτες που δεν τον ψήφισαν στις ευρωκάλπες να τον ψηφίσουν στις εθνικές. Μιλώντας, άλλωστε, κανείς με κυβερνητικά στελέχη διαπιστώνει ότι η εκλογική αυτή δοκιμασία συνδέεται με το αν ο ΣΥΡΙΖΑ θα εδραιωθεί ως ο άλλος πόλος απέναντι στη ΝΔ ή θα εισέλθει σε καθοδική τροχιά, σε φάση παρακμής, με τελικό αποτέλεσμα να επιστρέψει σε μονοψήφιο ποσοστό. Ο φόβος αυτός είναι διάχυτος, παρότι θέλουν να δηλώνουν πως τέτοιος κίνδυνος δεν υφίσταται.

Για να αποτραπεί μία τέτοια εξέλιξη, πρέπει ο ΣΥΡΙΖΑ να μην συντριβεί στις εθνικές εκλογές. Αυτό είναι το στοίχημα του πρωθυπουργικού επιτελείου, το οποίο επιχειρεί να προωθήσει ένα μήνυμα συστράτευσης και αισιοδοξίας. Τις επόμενες ημέρες θα καθοριστεί το ύφος και η στρατηγική της προεκλογικής περιόδου, η οποία –όπως προαναφέραμε– θα έχει έναν και μόνο έναν στόχο: να μειώσει τη διαφορά των ευρωεκλογών.

Στην παρούσα φάση, όμως, αυτό μοιάζει υπερβολικά φιλόδοξο. Πλέον, το Μέγαρο Μαξίμου καλείται να μελετήσει με μεγαλύτερη προσοχή τις δημοσκοπήσεις, αλλά κυρίως να μαζέψει την τρικυμία εν κρανίω που επικρατεί σε κάθε βαθμίδα του ΣΥΡΙΖΑ. Αυτός είναι και ο λόγος που ο Αλέξης Τσίπρας θα πραγματοποιήσει ένα επικοινωνιακό λίφτινγκ, θέλοντας έτσι να εμπνεύσει τα στελέχη του να δώσουν τον εκλογικό αγώνα.

Προσανατολίζεται στο να προωθήσει σε πρώτο πλάνο και να πλαισιωθεί από φρέσκα πρόσωπα, ώστε να δημιουργήσει την εντύπωση μίας ανανέωσης και ενός νέου ξεκινήματος, ως συνέπεια του “πήραμε το μήνυμα”. Στο πλαίσιο αυτό ορίστηκε η Έφη Αχτσιόγλου εκπρόσωπος, δεδομένου ότι ο Δημήτρης Τζανακόπουλος κρίθηκε ότι δεν είχε πειστικότητα και εμβέλεια σ’ αυτόν τον ρόλο.

Exit mobile version