Όπως είπε ο κ. Δέδες στην τηλεόραση του ΣΚΑΪ, επικαλούμενος άτομα που έχουν γνώση του θέματος, τα συστήματα της τηλεματικής που ειδοποιούν τους μηχανοδηγούς έχουν εγκατασταθεί και on board και στην υποδομή, «αλλά δεν λειτουργούν λόγω ασυμβατότητας του λογισμικού του ενός με το άλλο. Εκεί πρέπει να εξετάσει και να δει ποιος έχει την ευθύνη γι’ αυτό το πράγμα. Εάν την έχει η Hellenic Train ή η ΤΡΑΙΝΟΣΕ».
Όπως επισήμανε ο πραγματογνώμονας, τα συστήματα αυτά έχουν εγκατασταθεί από το 2000.
Για τις ευθύνες του σταθμάρχη και το λάθος που έκανε με το «κλειδί» που αλλάζει τις γραμμές, σημείωσε:
«Δεν είναι δυνατόν να μην το αντιληφθεί, διότι από τη στιγμή κατά την οποία γυρίσει το κλειδί επάνω στο πάνελ χειρισμού για να αλλάξει κατεύθυνση η γραμμή, επάνω εμφανίζονται ειδικά σήματα, τα οποία είναι πορτοκαλί χρώματος, και δείχνουν την πορεία που θα ακολουθήσει το τρένο».
Τραγωδία στα Τέμπη: «Ο μηχανοδηγός δεν έχει καμία λειτουργία που να τον βοηθά -Πηγαίνει στα τυφλά» «Άρα βλέπουν ότι το τρένο έχει μπει σε λάθος ράγα. Γιατί δεν αντιδρά κανείς;» διερωτήθηκε ο δημοσιογράφος του καναλιού, με τον κ. Δέδε να απαντά: «Εδώ έχουμε δύο θέματα. Το πρώτο ότι το πάνελ λειτουργίας στον σταθμό Λάρισας έχει τον έλεγχο μόνο για τον σταθμό Λάρισας. Δηλαδή, βλέπει μόνο τις γραμμές στον σταθμό Λάρισας. Δεν έχει οπτική επαφή, ή εικόνα της γραμμής που πηγαίνει στη Θεσσαλονίκη.
Από τη στιγμή κατά την οποία έφυγε το τρένο από τον σταθμό Λάρισας, ο μηχανοδηγός -με βάση το σύστημα που δεν δουλεύει καν- δεν έχει καμία μα καμία λειτουργία που να τον βοηθά, ώστε να ξέρει πού βρίσκεται και πού πάει. Πηγαίνει στα τυφλά. Όμως, από τη στιγμή που δόθηκε έστω και λανθασμένη διαδρομή για το τρένο από τον χειριστή του πάνελ, έπρεπε ο σταθμάρχης να δει εάν το τρένο ακολουθεί την πορεία που έπρεπε να ακολουθεί».
Σύμφωνα με τον πραγματογνώμονα, από τη στιγμή που δεν έγινε αυτό, «ο μηχανοδηγός δεν μπορούσε να κάνει κάποια ενέργεια ή… να μυριστεί ότι κάτι δεν πάει καλά εδώ».
Εξήγησε ότι ο μηχανοδηγός της επιβατικής αμαξοστοιχίας «δεν μπορούσε να φανταστεί ότι έχει γίνει λάθος από τον κλειδούχο, τον υπεύθυνο σταθμάρχη. Θεώρησε ότι ήταν δεδομένο».
Για το εάν υπάρχει περίπτωση ο μηχανοδηγός να αντιλήφθηκε ότι δεν πάει κάτι καλά και εάν ενδέχεται να ειδοποίησε τον σταθμάρχη, ο κ. Δέδες απάντησε: «Υπάρχει ενδοεπικοινωνία με ασύρματο και οι ενδοεπικοινωνίες καταγράφονται».
«Όμως, υπάρχει το εξής σημαντικό…» παρατήρησε ο πραγματογνώμονας, και πρόσθεσε: «Και λάθος να κάνει ο σταθμάρχης ή ο κλειδούχος και να φύγει το τρένο από λάθος κατεύθυνση, τα συστήματα που πρέπει να έχουν τα τρένα θα έπρεπε να προειδοποιήσουν τον οδηγό, όχι μόνον αυτόν, αλλά και τον άλλον που ερχόταν από Θεσσαλονίκη».
Ωστόσο, όπως αναφέρθηκε, τα συστήματα αυτά δεν λειτουργούν.
Πηγή: iefimerida.gr