Σήμερα, Πέμπτη (02/03), οι έρευνες διάσωσης και απεγκλωβισμού συνεχίζονται, με τον τεμαχισμό του τρίτου βαγονιού που δεν μπόρεσαν να ανασηκώσουν ολόκληρο τα γερανοφόρα οχήματα, ενώ, παράλληλα, ξεκινά η ταυτοποίηση των δειγμάτων DNA που έχουν ληφθεί.
Τα ερωτήματα για το δυστύχημα παραμένουν αναπάντητα, καθώς γίνεται προσπάθεια να αποσαφηνιστεί το πώς τα δύο τρένα κινούνταν για περίπου 12 λεπτά στην ίδια γραμμή, με τραγικό αποτέλεσμα την μετωπική τους σύγκρουση.
Το φαινόμενο του “φούρνου” και της “φυσαρμόνικας”
Η σύγκρουση των δύο τρένων σημειώθηκε μερικά δευτερόλεπτα μετά από την έξοδο της επιβατικής αμαξοστοιχίας από τη σήραγγα. Σε περίπτωση που η σύγκρουση γινόταν εντός της σήραγγας στα τούνελ των Τεμπών, οι συνέπειες θα ήταν τραγικότερες.
“Θα είχαμε το φαινόμενο του φούρνου αν γινόταν η σύγκρουσή μέσα στη σήραγγα”, είπε χαρακτηριστικά, μιλώντας στο MEGA ο Ευθύμιος Λέκκας, πρόεδρος ΟΑΣΠ.
Όπως εξήγησε: “Αν γινόταν η σύγκρουση μέσα στη σήραγγα, θα είχαμε την τέλεια παραμόρφωση όλων των βαγονιών. Η κινητική ενέργεια θα μετατρεπόταν σε παραμόρφωση των υλικών μέσα στα τρένα και δεν θα υπήρχε η δυνατότητα εκτροχιασμού και εξοστρακισμού. Τα βαγόνια θα γίνονταν σαν φυσαρμόνικα”.
Ο ίδιος συμπλήρωσε πως στην περίπτωση της σύγκρουσης εντός των τούνελ, οι πιθανότητες για επιζώντες θα ήταν ελάχιστες. “Η φωτιά και οι καπνοί στη σήραγγα δε θα άφηναν κανένα περιθώριο για να επιζήσει κάποιος. Δε θα μπορούσαν να επιχειρήσουν οι πυροσβεστικές δυνάμεις, δεν θα υπήρχε δυνατότητα διαφυγής από τους επιβάτες”, είπε.
“Για 3 δευτερόλεπτα δεν σκοτώθηκαν όλοι οι επιβάτες”, είπε σε εκπομπή του Open ο κ. Λέκκας, εξηγώντας ότι λόγω της ταχύτητας (160 χλμ/ώρα) μπορεί να μιλάμε και για 2 δευτερόλεπτα πριν.
Πηγή: news247.gr