Επικαιρότητα

Τέμπη: Αποκαλύψη – βόμβα για τον επιθεωρητή του ΟΣΕ

Τέμπη: Αποκαλύψη – βόμβα για τον επιθεωρητή του ΟΣΕ

Τέμπη: Ο επιθεωρητής υπηρετούσε τα τελευταία δύο χρόνια ως Προϊστάμενος Κυκλοφορίας και ήταν εκείνος που επέλεξε τον σταθμάρχη για τη μοιραία βάρδια.

Σε αναρρωτική άδεια βγήκε ο επιθεωρητής του ΟΣΕ αμέσως μετά το τραγικό δυστύχημα στα Τέμπη, η οποία του χορηγήθηκε από το Νοσοκομείο Βόλου. Σύμφωνα με πληροφορίες, ο επιθεωρητής πήγε την 1η Μαρτίου, την επομένη της τραγωδίας, στο νοσοκομείο και μετά από επικοινωνία με τον Διευθυντή της Νευροχειρουργικής Κλινικής, Νίκο Χαυτούρα, έλαβε αναρρωτική άδεια για πόνους στη μέση.

Ο επιθεωρητής υπηρετούσε τα τελευταία δύο χρόνια ως Προϊστάμενος Κυκλοφορίας και ήταν εκείνος που επέλεξε τον σταθμάρχη για τη βραδινή βάρδια. Υπενθυμίζεται ότι τόσο ο σταθμάρχης όσο και ο επιθεωρητής έχουν τεθεί σε αργία με απόφαση του υπουργείου Μεταφορών.

Σύμφωνα με αποκαλύψεις της εφημερίδας «ΤΑΧΥΔΡΟΜΟΣ», ο Επιθεωρητής του ΟΣΕ ουδέποτε μετέβη στο Τμήμα Επειγόντων του Νοσοκομείου Βόλου για εξέταση. Σε κανένα από τα βιβλία εισαγωγών – εξαγωγών που τηρούνται δεν καταγράφεται το όνομά του.

Από την πλευρά του ο γιατρός που υπέγραψε την άδεια φέρεται να έχει επισημάνει στους συναδέλφους του ότι δέχτηκε να υπογράψει την άδεια «καλή τη πίστει», επειδή του ζητήθηκε από τον ανώτερό του στην κλινική.

Κατεπείγουσα έρευνα για την αναρρωτική του επιθεωρητή

Κατεπείγουσα έρευνα διατάχθηκε από τον υπουργό Υγείας για την αναρρωτική άδεια του επιθεωρητή του ΟΣΕ στο Νοσοκομείο Βόλου. Ο υπουργός Υγείας έδωσε, επίσης, εντολή να τεθούν σε αργία όσοι προκύψει ότι εμπλέκονται με την υπόθεση.

«Όταν μία αναρρωτική άδεια δημιουργεί υπόνοιες ότι ελήφθη με σκοπιμότητα, μία μέρα μετά το δυστύχημα και μάλιστα αφορά σε έναν επιθεωρητή που εμπλέκεται στο όλο θέμα, είναι επιβεβλημένο να γίνει έρευνα. Αν διαπιστωθεί ότι δεν συντρέχουν ιατρικοί λόγοι, ο γιατρός που υπέγραψε θα τεθεί σε αργία και βέβαια θα κινηθούν σε βάρος του όλες οι πειθαρχικές κυρώσεις που προβλέπονται σε αυτές τις περιπτώσεις», δήλωσε στον ΣΚΑΪ ο κ. Πλεύρης.

Ο υπουργός ανέφερε, δε, ότι οι ιατρικοί λόγοι για τους οποίους δόθηκε η αναρρωτική άδεια δεν δικαιολογούν έκτακτο ιατρικό σοβαρό περιστατικό, παρέπεμψε όμως για περισσότερα στο πόρισμα που θα εκδοθεί και θα περιλαμβάνει όλες τις λεπτομέρειες.

Είδε «εκατόμβη» νεκρών και μετά «εξαφανίστηκε

Σύμφωνα με το ρεπορτάζ της εφημερίδας «ΤΑΧΥΔΡΟΜΟΣ», ο επιθεωρητής του ΟΣΕ πήγε στην ανακρίτρια την Παρασκευή και ζήτησε να καταθέσει αυτοβούλως για το δυστύχημα και τα όσα προηγήθηκαν.

Πηγές αναφέρουν ότι ο επιθεωρητής περιέγραψε σωρεία λαθών λίγες ώρες πριν από τη μετωπική σύγκρουση των δύο αμαξοστοιχιών, τα οποία αν είχαν προβλεφθεί δεν θα είχαμε 57 νεκρούς.

Όπως αναφέρεται, ήταν από τους πρώτους που μετέβησαν στον τόπο του δυστυχήματος και περιέγραφε ένα σκηνικό «πολέμου». Μιλώντας στον «ΤΑΧΥΔΡΟΜΟ», είχε πει: «Πολύ φοβάμαι ότι σε λίγες ώρες θα μιλάμε για εκατόμβη νεκρών. Αυτό που βλέπουμε δεν μπορεί να περιγραφεί με λόγια. Παντού υπάρχουν συντρίμμια. Τα μπροστινά βαγόνια έχουν σχεδόν πολτοποιηθεί. Τόσα χρόνια στον σιδηρόδρομο δεν έχω αντιμετωπίσει τέτοια κατάσταση».

Σύμφωνα με το δημοσίευμα, «η φωνή του ίσα που ακουγόταν. Το σοκ ήταν μεγάλο.» Μάλιστα, αναφέρεται ότι «η μυρωδιά του θανάτου είχε «κυκλώσει» την ατμόσφαιρα, ενώ το σκηνικό σε απόσταση πολλών μέτρων από το σημείο της σύγκρουσης έμοιαζε με βομβαρδισμένο τοπίο. Και όλα αυτά λίγη ώρα μετά το συμβάν».

Τα 4 μοιραία πρόσωπα και ο ρόλος τους στην τραγωδία

Οι έρευνες των Αρχών επικεντρώνονται στα πρόσωπα που έπαιξαν κομβικό ρόλο στη διαχείριση του δυστυχήματος, χωρίς ωστόσο να μπορέσουν να το αποτρέψουν.

Ο σταθμάρχης της Λάρισας που την κρίσιμη ώρα έκανε το μοιραίο λάθος. Ο επιθεωρητής, που επέλεξε τον 59χρονο ως επικεφαλής της βάρδιας την νύχτα του δυστυχήματος. Ο σταθμάρχης βάρδιας 14.00-23.00 που έφυγε μισή ώρα νωρίτερα. Ο σταθμάρχης των Νέων Πόρων που δεν αντέδρασε στην κίνηση του τρένου στην ανοδο. Οι βάρδιες είναι:

6.00-15.00 14.00-23.00 22.00-07.00 με μία ώρα κοινή σε κάθε βάρδια Με βάση το χαρτί των βαρδιών, από τις 22:00 έως τις 07:00 της επόμενης μέρας, είχε βάρδια μόνος του ο μοιραίος σταθμάρχης. Ο δεύτερος, (στη βάρδια 2-11) ήταν ο σταθμάρχης Χ. που άλλαξε στο «μιλητό» με τον σταθμάρχη Π.

Ο σταθμάρχης Π. έφυγε από τη βάρδια μισή ώρα νωρίτερα. Το Intercity 62 πέρασε από το σημείο στις 23.04.

Όλοι τον φοβόντουσαν ότι θα κάνει λάθος

Για έναν επιπόλαιο επαγγελματία, έναν άπειρο άνθρωπο, που όλοι φοβόντουσαν ότι θα κάνει λάθος, μίλησε στο STAR ο σταθμάρχης Παλαιοφαρσάλων.

Ακολουθεί διάλογος του σταθμάρχη με τον δημοσιογράφο του Star:

ΕΡ: Τον φοβόσασταν, είχατε πει στους άλλους να τον προσέχουν τον 59χρονο;

ΑΠ: Όχι μόνο εγώ, όλοι τον φοβόντουσαν…

ΕΡ: Γιατί;

ΑΠ: Ήταν λίγο επιπόλαιος.

ΕΡ: Και πώς τον έβαλαν σε τόσο υπεύθυνη θέση;

ΑΠ: Ο προϊστάμενος που τον έβαλε να λογοδοτήσει, εγώ τον έβαλα; Εγώ φώναζα δεν με άκουγε κανένας…

ΕΡ: Όλο λάθος;

ΑΠ: Όλα λάθος. Ο σταθμάρχης δεν υπάρχει περίπτωση να μην είχε ξεχασμένο το κλειδί. Δεν πάει να πει ό,τι θέλει. Ξεχασμένο ήταν το κλειδί, τελείωσε. Δεν μπορεί να πει ψέματα ότι δεν το ξέχασε…

ΕΡ: Πώς ακριβώς έγινε αυτό;

ΑΠ: Ξέχασε να το επαναφέρει στη θέση του, τη διαγώνιο, αν την επανέφερε στην ευθεία, θα έφευγε στην ευθεία το τρένο. Δεν το επανέφερε, ξέχασε να το επαναφέρει. Αυτό είναι σίγουρο. Δεν πάει να πει ό,τι θέλει. Καταγράφονται όλα…

Exit mobile version