Κλειστό θα μείνει για έναν μήνα η γραμμή του μετρό Θεσσαλονίκης, όπως ανακοίνωσε ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών Νίκος Ταχιάος. Η διακοπή αυτή γίνεται στο πλαίσιο της προετοιμασίας για την ένταξη της επέκτασης προς Καλαμαριά, η οποία αναμένεται να τεθεί σε λειτουργία τον Φεβρουάριο του 2026. Όπως διευκρίνισε, η διακοπή θα πραγματοποιηθεί ενιαία και σε περίοδο αρκετά μετά το φετινό καλοκαίρι, με το συνολικό κόστος του έργου να ανέρχεται στα 720 εκατ. ευρώ.
Ο κ. Ταχιάος τοποθετήθηκε σχετικά κατά τη διάρκεια του Φόρουμ διαλόγου της εφημερίδας «Μακεδονία της Κυριακής» και του emakedonia.gr, με θέμα «Η Κεντρική Μακεδονία σε πορεία Fast Forward». Όπως τόνισε, η επέκταση της γραμμής στην Καλαμαριά αποτελεί κορυφαία κυβερνητική προτεραιότητα και έχουν ήδη διασφαλιστεί οι απαιτούμενοι πόροι ώστε να είναι έτοιμη εντός του προβλεπόμενου χρονοδιαγράμματος.
Ο υφυπουργός αναφέρθηκε και στη σχεδιαζόμενη διάνοιξη της οδού Πόντου στην Καλαμαριά, λέγοντας πως, σε αντίθεση με τη διάνοιξη της οδού Ψελλού, η συγκεκριμένη παρέμβαση δεν είναι ακόμη «ώριμη», καθώς εκκρεμούν πολλές απαλλοτριώσεις. Παραδέχτηκε μάλιστα ότι ενδέχεται να μην συμβαδίζει χρονικά με την ολοκλήρωση της επέκτασης του μετρό, διαβεβαιώνοντας ωστόσο πως υπάρχει στενή συνεργασία με τη δήμαρχο Καλαμαριάς για την εξεύρεση λύσεων.
Σε ό,τι αφορά την επέκταση του μετρό προς τα δυτικά της Θεσσαλονίκης, ο κ. Ταχιάος τόνισε πως πρόκειται για την επόμενη προτεραιότητα του υπουργείου. Όπως εξήγησε, έχει ήδη δοθεί παράταση στην εκτέλεση της συμφωνίας-πλαίσιο για τις πρόδρομες εργασίες, ενώ παράλληλα προχωρά η μελέτη σκοπιμότητας για την «αρθρωτή επέκταση» του δικτύου προς τα δυτικά.
Παρότι πλέον δεν εμπίπτει στην αρμοδιότητά του, ο υφυπουργός αναφέρθηκε και στο έργο του προαστιακού, τονίζοντας πως χρηματοδοτείται με 53,5 εκατ. ευρώ από το ΕΣΠΑ. Όπως είπε, το έργο περιλαμβάνει την επέκταση στις δυτικές συνοικίες της πόλης, αλλά και την πρόσβαση στον 6ο προβλήτα του λιμανιού.
Ανακοίνωσε επίσης ότι προβλέπεται η κατασκευή δίδυμης γέφυρας στην είσοδο του λιμένα, καθώς και η αναδιάρθρωση των σιδηροδρομικών γραμμών εντός του, ώστε να μην διακόπτεται η κυκλοφορία των οχημάτων επί της οδού 26ης Οκτωβρίου. Η παρέμβαση αυτή, σημείωσε, συνδέεται και με το υπό κατασκευή Μουσείο Ολοκαυτώματος, διευκολύνοντας την απομάκρυνση των γραμμών από την είσοδο της πόλης.
Ο κ. Ταχιάος γνωστοποίησε ότι η διαδικασία παραχώρησης της εταιρείας «Εγνατία Οδός» αναμένεται να ολοκληρωθεί έως τον Αύγουστο. Παράλληλα, αναφέρθηκε σε άλλα μικρότερα έργα, όπως η ανακατασκευή της γέφυρας του Δενδροποτάμου, με προϋπολογισμό 2,5 εκατ. ευρώ και φορέα υλοποίησης τον δήμο Αμπελοκήπων-Μενεμένης.
Ο υφυπουργός επισήμανε ότι υπάρχουν πολλά σχέδια σε εξέλιξη για τη Θεσσαλονίκη, τονίζοντας τη σημασία διαλόγου και συνεργασίας με τοπικούς φορείς και πολιτικές δυνάμεις, ώστε να διαμορφωθεί ένα συνεκτικό σχέδιο για το μέλλον της πόλης. Όπως ανέφερε, πολλοί στόχοι που τέθηκαν στο παρελθόν δεν είναι πλέον εφαρμόσιμοι, λόγω αλλαγών στις συνθήκες και στους διαθέσιμους πόρους.
Απαντώντας σε ερώτηση σχετικά με βίντεο που δείχνει δύο συρμούς του μετρό να βρίσκονται σε αντίθετη πορεία, ο υφυπουργός διέψευσε κατηγορηματικά ότι υπήρξε πρόβλημα ασφαλείας. Όπως ανέφερε, το σύστημα λειτουργούσε σε αυτόματο mode, χωρίς παρέμβαση από το κέντρο ελέγχου, και επρόκειτο για ελεγχόμενη διαδικασία μετάβασης ενός συρμού στο αμαξοστάσιο.
«Το σύστημα επιτρέπει σε δύο συρμούς να έρθουν σε απόσταση έως 15 μέτρων, και αυτό στο μέλλον θα είναι καθημερινή εικόνα», δήλωσε, εξηγώντας ότι με την προσθήκη των 15 νέων συρμών που θα εξυπηρετούν και την Καλαμαριά, η χρονοαπόσταση θα μειωθεί στο 1,5 λεπτό. «Δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα ασφαλείας στο μετρό Θεσσαλονίκης», επανέλαβε.