CREATE IMAGE Επικαιρότητα

Πρεμιέρα για το Μετρό Θεσσαλονίκης – Ολα όσα πρέπει να ξέρετε

Πρεμιέρα για το Μετρό Θεσσαλονίκης – Ολα όσα πρέπει να ξέρετε

Το Μετρό Θεσσαλονίκης, ένα έργο που αναμενόταν για δεκαετίες, παραδίδεται σήμερα στους πολίτες, με ένα δίκτυο από τα πιο σύγχρονα σε όλο τον κόσμο.

Το Μετρό Θεσσαλονίκης, ένα έργο που αναμενόταν για δεκαετίες, παραδίδεται σήμερα στους πολίτες, με ένα δίκτυο από τα πιο σύγχρονα σε όλο τον κόσμο.

Παράλληλα καινοτομεί ως χώρος έκθεσης και ανάδειξης αρχαίων θησαυρών στο σταθμό του Βενιζέλου. Η λειτουργία της βασικής γραμμής αναμένεται να λειτουργήσει από ξεκινήσει σήμερα Σάββατο, 30 Νοεμβρίου του 2024. Προηγήθηκε χθες η τελετή αποκάλυψης του Σταθμού Βενιζέλου παρουσία της Προέδρου της Δημοκρατίας Κατερίνας Σακελλαροπούλου και του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη.

Συνολικά, σε όλη τη διάρκεια των εργασιών κατασκευής του Μετρό ήρθαν στο φως περισσότερα από 300.000 αρχαιολογικά ευρήματα, τα οποία και εκτίθενται στο χώρο, δημιουργώντας ένα «ανοιχτό μουσείο».

Πώς θα λειτουργεί

Το υπόγειο ταξίδι με το μετρό της Θεσσαλονίκης, από τη μία άκρη της πόλης στην άλλη, δηλαδή από τη Νέα Ελβετία μέχρι και τον Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό, θα διαρκεί 17 λεπτά μαζί με τις 13 στάσεις για να διασχίσει τα 9,8 χλμ. της διαδρομής, με τη μέση ωριαία ταχύτητα του κάθε συρμού θα είναι 40 χλμ./ώρα και μέγιστη τα 80 χλμ./ώρα.

Η αναμενόμενη ημερήσια επιβατική κίνηση στο μετρό Θεσσαλονίκης θα ανέρχεται σε περίπου 254.000 επιβάτες, με μεταφορική ικανότητα 18.000 επιβατών ανά ώρα και ανά κατεύθυνση, ενώ με την ενσωμάτωση της επέκτασης προς Καλαμαριά σε ένα χρόνο θα προστεθούν άλλοι 78.000 με 80.000 επιβάτες ημερησίως.

Η χρονική απόσταση μεταξύ των 18 συρμών που θα κινούνται στη γραμμή του μετρό θα είναι αρχικά 3,5 λεπτά και σταδιακά, με την ενσωμάτωση και των άλλων 15 νέων συρμών που θα εξυπηρετούν την επέκταση της Καλαμαριάς με πέντε σταθμούς, αυτή θα μειωθεί στο 1,5 λεπτό. Οι συρμοί είναι κατασκευασμένοι από ανακυκλώσιμα υλικά κατά 92% και σε κάθε έναν από αυτούς, οι οποίοι θα κινούνται χωρίς οδηγό, θα μπορούν να επιβιβάζονται 465 άτομα (καθήμενοι και όρθιοι).

Πέραν της ταχύτητας με την οποία θα μπορεί κάποιος να διασχίσει υπογείως την πόλη της Θεσσαλονίκης, με τη λειτουργία του μετρό στην πόλη υπολογίζεται θα κυκλοφορούν καθημερινά περίπου 57.000 οχήματα λιγότερα, επιφέροντας μείωση των ρύπων CO2, κατά 212 τόνους ημερησίως.

Υπερσύγχρονος εξοπλισμός και συρμοί χωρίς οδηγό

Το κέντρο ελέγχου είναι ένα από τα πιο σύγχρονα παγκοσμίως, επεσήμανε απευθυνόμενος στο επιβατικό κοινό ο Κάρλο Μπιάνκο, διευθύνων σύμβουλος της κοινοπραξίας Thema, που έχει αναλάβει τη λειτουργία και συντήρηση του μετρό, προσθέτοντας με έμφαση ότι το αυτοματοποιημένο σύστημα χωρίς οδηγό με το οποίο θα λειτουργούν οι συρμοί είναι απόλυτα ασφαλές.

Με τη λήξη των δρομολογίων, οι υπερσύγχρονοι συρμοί θα καθαρίζονται, τα τρένα θα περνούν μέσα από το πλυντήριο που είναι εξοπλισμένο με τις κατάλληλες βούρτσες, ώστε να πλένονται και μετά να καθαρίζονται στο εσωτερικό από ειδικά συνεργεία».

Όσον αφορά στις τέσσερις καινοτομίες του μετρό της Θεσσαλονίκης αυτές είναι:

Αυτοματοποιημένο σύστημα οδήγησης χωρίς οδηγό,

Πόρτες ασφαλείας δεξιά και αριστερά στην αποβάθρα,

Δύο ξεχωριστές σήραγγες μονές και μια τρίτη γραμμή που απομονώνει το ρεύμα.

Αξίζει να σημειωθεί ότι τόσο εντός των συρμών, όσο και στους σταθμούς, δεν υπάρχει κανέναν τυφλό σημείο, όλα και όλοι εποπτεύονται από το κέντρο ελέγχου.

Ο σταθμός Πανεπιστημίου είναι ο πιο βαθύς όλων, στα 37-40 μέτρα, και ο μοναδικός με τρεις εξόδους και εισόδους, ενώ ο στον σταθμό της Αγίας Σοφίας στις δύο εισόδους έχουν αποτυπωθεί τα επίπεδα που έχει κτιστεί και κατοικηθεί η Θεσσαλονίκη από την ίδρυσή της στην αρχαιότητα μέχρι σήμερα.

Δωρεάν μετακίνηση έως την Τρίτη Δωρεάν θα είναι η μετακίνηση στο μετρό της Θεσσαλονίκης ως την Τρίτη 3 Δεκεμβρίου. Στη συνέχεια, ξεκινά η τιμολογιακή πολιτική.

Το βασικό κόμιστρο στο μετρό θα είναι 60 λεπτά, όσο και στα λεωφορεία.

ΣΧΟΛΙΑΣΕ ΤΟ

RETRO STORIES
Ρετρό: Όταν ο Ντομινίκ ξεσάλωνε απέναντι στον Ολυμπιακό (VID)

Ρετρό: Όταν ο Ντομινίκ ξεσάλωνε απέναντι στον Ολυμπιακό (VID)

«The Human Highlight Film» στο Παλέ ντε Μπερσί και… φουλ για κούπα! (vid)

«The Human Highlight Film» στο Παλέ ντε Μπερσί και… φουλ για κούπα! (vid)

Παναθηναϊκός – ΑΕΚ: 100 χρόνια από την πρώτη επίσημη αναμέτρηση!

Παναθηναϊκός – ΑΕΚ: 100 χρόνια από την πρώτη επίσημη αναμέτρηση!

Παναθηναϊκός: Σαν σήμερα το 1980- Η ημέρα του «Πατριάρχη»

Παναθηναϊκός: Σαν σήμερα το 1980- Η ημέρα του «Πατριάρχη»

Panathinaikos24.gr: Γι αυτούς λατρέψαμε τον Παναθηναϊκό!

Panathinaikos24.gr: Γι αυτούς λατρέψαμε τον Παναθηναϊκό!

Όταν ο Γιούρκας «συστήθηκε» στον Σερ Άλεξ Φέργκιουσον! (Vid)

Όταν ο Γιούρκας «συστήθηκε» στον Σερ Άλεξ Φέργκιουσον! (Vid)

Μένουμε σπίτι: Το ντοκιμαντέρ για το πρωτάθλημα του 1996 (vid)

Μένουμε σπίτι: Το ντοκιμαντέρ για το πρωτάθλημα του 1996 (vid)

Το επικό τρολάρισμα της Θύρας 13 μέσα στο “Καραϊσκάκη” (vid)

Το επικό τρολάρισμα της Θύρας 13 μέσα στο “Καραϊσκάκη” (vid)

ΡΕΤΡΟ: Το πρώτο και το τελευταίο γκολ του Βαζέχα με το «τριφύλλι» (vid)

ΡΕΤΡΟ: Το πρώτο και το τελευταίο γκολ του Βαζέχα με το «τριφύλλι» (vid)

ΡΕΤΡΟ: Όταν ο Ουζουνίδης σκόραρε με τη φανέλα του Παναθηναϊκού (vid)

ΡΕΤΡΟ: Όταν ο Ουζουνίδης σκόραρε με τη φανέλα του Παναθηναϊκού (vid)

ΡΕΤΡΟ: Ντομινίκ, σπάσε την μπασκέτα! (vids)

ΡΕΤΡΟ: Ντομινίκ, σπάσε την μπασκέτα! (vids)

Ο Κούουσμα παραμένει «τρελός Παναθηναϊκός»! (vid)

Ο Κούουσμα παραμένει «τρελός Παναθηναϊκός»! (vid)

Παναθηναϊκός – ΑΕΚ: Το «ψαράκι» του Μπορέλι που έκρινε το πρωτάθλημα (Vid)

Παναθηναϊκός – ΑΕΚ: Το «ψαράκι» του Μπορέλι που έκρινε το πρωτάθλημα (Vid)

Το ΕΠΟΣ της Μπολόνια (Pics, Vids)

Το ΕΠΟΣ της Μπολόνια (Pics, Vids)

Σπάνια φωτογραφία: Ο Θανάσης με τον 10χρονο Δημήτρη Γιαννακόπουλο (pic)

Σπάνια φωτογραφία: Ο Θανάσης με τον 10χρονο Δημήτρη Γιαννακόπουλο (pic)

Φοβερή φωτό: Γεμάτη η Λεωφόρος, γεμάτος και ο Λυκαβηττός!

Φοβερή φωτό: Γεμάτη η Λεωφόρος, γεμάτος και ο Λυκαβηττός!

ΡΕΤΡΟ: To γκολ του Ουζουνίδη κόντρα στην ΑΕΚ το 1993 (vid)

ΡΕΤΡΟ: To γκολ του Ουζουνίδη κόντρα στην ΑΕΚ το 1993 (vid)

Ανατριχιαστικό βίντεο: Ο Παναθηναϊκός του Γιάννη Κυράστα (1999-2000)

Ανατριχιαστικό βίντεο: Ο Παναθηναϊκός του Γιάννη Κυράστα (1999-2000)

ΡΕΤΡΟ: «Στο Mega το κανάλι…» (vid)

ΡΕΤΡΟ: «Στο Mega το κανάλι…» (vid)

Όταν ο Νασιόπουλος “ξέρανε” το Αμβούργο (vid)

Όταν ο Νασιόπουλος “ξέρανε” το Αμβούργο (vid)

ΣΧΟΛΙΑ
FOLLOW
ΚΛΕΙΣΙΜΟ