Η Meta περνά σε νέα εποχή και θα χρεώνει πλέον για να μην χρησιμοποιεί τα δεδομένα που λαμβάνει μέχρι σήμερα δωρεάν από τους χρήστες. Η απόφαση ελήφθη έπειτα από τις συζητήσεις με τις ρυθμιστικές Αρχές της Ε.Ε. που προσπαθούν να περιορίσουν τη χρήση των δεδομένων, επηρεάζοντας έτσι και τον τρόπο που δημιουργούν τα κέρδη τους η Google και η Meta.
Η πρόταση ουσιαστικά αποτελεί απόπειρα της Meta να παρακάμψει τους κανόνες της Ευρωπαϊκής Ενωσης που απειλούν να περιορίσουν την δυνατότητά της να εξατομικεύει διαφημίσεις για τους χρήστες χωρίς την συγκατάθεσή τους.
Η αλλαγή αναμένεται να γίνει ακόμα και μέσα σε λίγες εβδομάδες, σύμφωνα με τους FT και τη Wall Street Journal, ενώ διαφορετική χρέωση θα ισχύει για τα κινητά και διαφορετική για τα desktop και γενικά τους υπολογιστές.
Συγκεκριμένα, το κόστος αναμένεται στα περίπου 13,5 ευρώ για τα κινητά και στα 16 ευρώ για τους υπολογιστές.
Και δεν θα είναι οι μόνες πλατφόρμες που για χρόνια διέθεταν δωρεάν τις λειτουργίες τους και πλέον αρχίζουν να βάζουν χρεώσεις. Το Tik Tok πρόσφατα ανακοίνωσε ότι δοκιμάζει συνδρομητική υπηρεσία χωρίς διαφημίσεις. Αλλά και το Snapchat και το X (πρώην Twitter), πωλούν επίσης συνδρομές προσφέροντας στους χρήστες που πληρώνουν ορισμένες αποκλειστικές λειτουργίες.
Πάντως, η χρέωση της Meta είναι ακριβότερη από την συνδρομή στο δίκτυο Netflix που χρεώνει 7,99 ευρώ για το βασικό του πακέτο.
Υπενθυμίζεται πως σύμφωνα με το νέο ευρωπαϊκό κανονιστικό πλαίσιο που τέθηκε σε ισχύ, οι μεγάλες ψηφιακές πλατφόρμες και οι μηχανές αναζήτησης θα πρέπει να αφαιρούν το παράνομο περιεχόμενο από τους ιστότοπους πιο γρήγορα από ότι στο παρελθόν.
Πηγή: ieidiseis.gr