CREATE IMAGE Επικαιρότητα

Πρεμιέρα για το Μετρό Θεσσαλονίκης – Ολα όσα πρέπει να ξέρετε

Πρεμιέρα για το Μετρό Θεσσαλονίκης – Ολα όσα πρέπει να ξέρετε

Το Μετρό Θεσσαλονίκης, ένα έργο που αναμενόταν για δεκαετίες, παραδίδεται σήμερα στους πολίτες, με ένα δίκτυο από τα πιο σύγχρονα σε όλο τον κόσμο.

Το Μετρό Θεσσαλονίκης, ένα έργο που αναμενόταν για δεκαετίες, παραδίδεται σήμερα στους πολίτες, με ένα δίκτυο από τα πιο σύγχρονα σε όλο τον κόσμο.

Παράλληλα καινοτομεί ως χώρος έκθεσης και ανάδειξης αρχαίων θησαυρών στο σταθμό του Βενιζέλου. Η λειτουργία της βασικής γραμμής αναμένεται να λειτουργήσει από ξεκινήσει σήμερα Σάββατο, 30 Νοεμβρίου του 2024. Προηγήθηκε χθες η τελετή αποκάλυψης του Σταθμού Βενιζέλου παρουσία της Προέδρου της Δημοκρατίας Κατερίνας Σακελλαροπούλου και του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη.

Συνολικά, σε όλη τη διάρκεια των εργασιών κατασκευής του Μετρό ήρθαν στο φως περισσότερα από 300.000 αρχαιολογικά ευρήματα, τα οποία και εκτίθενται στο χώρο, δημιουργώντας ένα «ανοιχτό μουσείο».

Πώς θα λειτουργεί

Το υπόγειο ταξίδι με το μετρό της Θεσσαλονίκης, από τη μία άκρη της πόλης στην άλλη, δηλαδή από τη Νέα Ελβετία μέχρι και τον Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό, θα διαρκεί 17 λεπτά μαζί με τις 13 στάσεις για να διασχίσει τα 9,8 χλμ. της διαδρομής, με τη μέση ωριαία ταχύτητα του κάθε συρμού θα είναι 40 χλμ./ώρα και μέγιστη τα 80 χλμ./ώρα.

Η αναμενόμενη ημερήσια επιβατική κίνηση στο μετρό Θεσσαλονίκης θα ανέρχεται σε περίπου 254.000 επιβάτες, με μεταφορική ικανότητα 18.000 επιβατών ανά ώρα και ανά κατεύθυνση, ενώ με την ενσωμάτωση της επέκτασης προς Καλαμαριά σε ένα χρόνο θα προστεθούν άλλοι 78.000 με 80.000 επιβάτες ημερησίως.

Η χρονική απόσταση μεταξύ των 18 συρμών που θα κινούνται στη γραμμή του μετρό θα είναι αρχικά 3,5 λεπτά και σταδιακά, με την ενσωμάτωση και των άλλων 15 νέων συρμών που θα εξυπηρετούν την επέκταση της Καλαμαριάς με πέντε σταθμούς, αυτή θα μειωθεί στο 1,5 λεπτό. Οι συρμοί είναι κατασκευασμένοι από ανακυκλώσιμα υλικά κατά 92% και σε κάθε έναν από αυτούς, οι οποίοι θα κινούνται χωρίς οδηγό, θα μπορούν να επιβιβάζονται 465 άτομα (καθήμενοι και όρθιοι).

Πέραν της ταχύτητας με την οποία θα μπορεί κάποιος να διασχίσει υπογείως την πόλη της Θεσσαλονίκης, με τη λειτουργία του μετρό στην πόλη υπολογίζεται θα κυκλοφορούν καθημερινά περίπου 57.000 οχήματα λιγότερα, επιφέροντας μείωση των ρύπων CO2, κατά 212 τόνους ημερησίως.

Υπερσύγχρονος εξοπλισμός και συρμοί χωρίς οδηγό

Το κέντρο ελέγχου είναι ένα από τα πιο σύγχρονα παγκοσμίως, επεσήμανε απευθυνόμενος στο επιβατικό κοινό ο Κάρλο Μπιάνκο, διευθύνων σύμβουλος της κοινοπραξίας Thema, που έχει αναλάβει τη λειτουργία και συντήρηση του μετρό, προσθέτοντας με έμφαση ότι το αυτοματοποιημένο σύστημα χωρίς οδηγό με το οποίο θα λειτουργούν οι συρμοί είναι απόλυτα ασφαλές.

Με τη λήξη των δρομολογίων, οι υπερσύγχρονοι συρμοί θα καθαρίζονται, τα τρένα θα περνούν μέσα από το πλυντήριο που είναι εξοπλισμένο με τις κατάλληλες βούρτσες, ώστε να πλένονται και μετά να καθαρίζονται στο εσωτερικό από ειδικά συνεργεία».

Όσον αφορά στις τέσσερις καινοτομίες του μετρό της Θεσσαλονίκης αυτές είναι:

Αυτοματοποιημένο σύστημα οδήγησης χωρίς οδηγό,

Πόρτες ασφαλείας δεξιά και αριστερά στην αποβάθρα,

Δύο ξεχωριστές σήραγγες μονές και μια τρίτη γραμμή που απομονώνει το ρεύμα.

Αξίζει να σημειωθεί ότι τόσο εντός των συρμών, όσο και στους σταθμούς, δεν υπάρχει κανέναν τυφλό σημείο, όλα και όλοι εποπτεύονται από το κέντρο ελέγχου.

Ο σταθμός Πανεπιστημίου είναι ο πιο βαθύς όλων, στα 37-40 μέτρα, και ο μοναδικός με τρεις εξόδους και εισόδους, ενώ ο στον σταθμό της Αγίας Σοφίας στις δύο εισόδους έχουν αποτυπωθεί τα επίπεδα που έχει κτιστεί και κατοικηθεί η Θεσσαλονίκη από την ίδρυσή της στην αρχαιότητα μέχρι σήμερα.

Δωρεάν μετακίνηση έως την Τρίτη Δωρεάν θα είναι η μετακίνηση στο μετρό της Θεσσαλονίκης ως την Τρίτη 3 Δεκεμβρίου. Στη συνέχεια, ξεκινά η τιμολογιακή πολιτική.

Το βασικό κόμιστρο στο μετρό θα είναι 60 λεπτά, όσο και στα λεωφορεία.

ΣΧΟΛΙΑΣΕ ΤΟ

RETRO STORIES
Panathinaikos24.gr: Γι αυτούς λατρέψαμε τον Παναθηναϊκό!

Panathinaikos24.gr: Γι αυτούς λατρέψαμε τον Παναθηναϊκό!

ΡΕΤΡΟ: Oταν ο Παναθηναϊκός του Ντομινίκ υπέταξε την Μπενετόν στο κατάμεστο ΟΑΚΑ! (VID)

ΡΕΤΡΟ: Oταν ο Παναθηναϊκός του Ντομινίκ υπέταξε την Μπενετόν στο κατάμεστο ΟΑΚΑ! (VID)

Ρετρό: Το απόλυτο θρίλερ στο ΟΑΚΑ και η μεγάλη «πράσινη» εξάρα (Pics, Vid)

Ρετρό: Το απόλυτο θρίλερ στο ΟΑΚΑ και η μεγάλη «πράσινη» εξάρα (Pics, Vid)

Ο γύρος του θριάμβου μέσα στο «Καραϊσκάκη» για το αήττητο πρωτάθλημα (vid)

Ο γύρος του θριάμβου μέσα στο «Καραϊσκάκη» για το αήττητο πρωτάθλημα (vid)

Όταν ο Παναθηναϊκός ταπείνωσε με τριαντάρα στο ΣΕΦ τον Ολυμπιακό (Vid)

Όταν ο Παναθηναϊκός ταπείνωσε με τριαντάρα στο ΣΕΦ τον Ολυμπιακό (Vid)

Για να μαθαίνουν οι νεότεροι: Το ΑΝΑΤΡΙΧΙΑΣΤΙΚΟ βίντεο για τον μπασκετικό Παναθηναϊκό (vid)

Για να μαθαίνουν οι νεότεροι: Το ΑΝΑΤΡΙΧΙΑΣΤΙΚΟ βίντεο για τον μπασκετικό Παναθηναϊκό (vid)

Όταν έριξε την «Μπάρτσα» στο καναβάτσο (Vid)

Όταν έριξε την «Μπάρτσα» στο καναβάτσο (Vid)

Μένουμε σπίτι: Το ντοκιμαντέρ για το πρωτάθλημα του 1996 (vid)

Μένουμε σπίτι: Το ντοκιμαντέρ για το πρωτάθλημα του 1996 (vid)

«H Θύρα 13 ιδρύθηκε σε ένα υπόγειο με φλιπεράκια στην Ομόνοια»

«H Θύρα 13 ιδρύθηκε σε ένα υπόγειο με φλιπεράκια στην Ομόνοια»

Παναθηναϊκός – ΑΕΚ: 100 χρόνια από την πρώτη επίσημη αναμέτρηση!

Παναθηναϊκός – ΑΕΚ: 100 χρόνια από την πρώτη επίσημη αναμέτρηση!

Όταν ο Σαραβάκος «κάρφωνε» την Γιουβέντους (Vid)

Όταν ο Σαραβάκος «κάρφωνε» την Γιουβέντους (Vid)

ΡΕΤΡΟ: Όταν ο Ουζουνίδης σκόραρε με τη φανέλα του Παναθηναϊκού (vid)

ΡΕΤΡΟ: Όταν ο Ουζουνίδης σκόραρε με τη φανέλα του Παναθηναϊκού (vid)

ΡΕΤΡΟ: Οταν ο Γιώργος Δώνης σκόραρε με τον Παναθηναϊκό (vid)

ΡΕΤΡΟ: Οταν ο Γιώργος Δώνης σκόραρε με τον Παναθηναϊκό (vid)

Όταν ο Νασιόπουλος “ξέρανε” το Αμβούργο (vid)

Όταν ο Νασιόπουλος “ξέρανε” το Αμβούργο (vid)

Η άλωση του Γκελζενκίρχεν (Pics, Vid)

Η άλωση του Γκελζενκίρχεν (Pics, Vid)

Είναι αυτό το ωραιότερο γκολ στη σύγχρονη ιστορία του Παναθηναϊκού; (vid)

Είναι αυτό το ωραιότερο γκολ στη σύγχρονη ιστορία του Παναθηναϊκού; (vid)

Derby stories: Το λιμάνι…  και ο Καπουράνης! (vid)

Derby stories: Το λιμάνι… και ο Καπουράνης! (vid)

Παναθηναϊκός: Όταν υπέταξε την Ιντερ μέσα στο «Μεάτσα» (VID)

Παναθηναϊκός: Όταν υπέταξε την Ιντερ μέσα στο «Μεάτσα» (VID)

ΡΕΤΡΟ: Όταν ο Γκάλης του Παναθηναϊκού «πυροβολούσε» τον Αρη! (vid)

ΡΕΤΡΟ: Όταν ο Γκάλης του Παναθηναϊκού «πυροβολούσε» τον Αρη! (vid)

Μπασινάς: «Έτσι έφυγα από τον Παναθηναϊκό – Το ματς στη Ριζούπολη με ξένο διαιτητή δεν θα ξεκίναγε ποτέ»! (Vid)

Μπασινάς: «Έτσι έφυγα από τον Παναθηναϊκό – Το ματς στη Ριζούπολη με ξένο διαιτητή δεν θα ξεκίναγε ποτέ»! (Vid)

ΣΧΟΛΙΑ
FOLLOW