ΣΤΟΙΧΗΜΑ

Επικαιροποίηση του νόμου για τα ελληνικά τυχερά παιχνίδια

Επικαιροποίηση του νόμου για τα ελληνικά τυχερά παιχνίδια

Για το πλαίσιο, η Ελλάδα έχει μια μακροχρόνια γενική απαγόρευση όλων των μορφών τυχερών παιχνιδιών εκτός από αυτά που έχουν εγκριθεί επίσημα, και τα διαδικτυακά τυχερά παιχνίδια (συμπεριλαμβανομένων των διαδικτυακών στοιχημάτων) δεν αποτέλεσαν ποτέ εξαίρεση.

 Υπό το πρίσμα της εξάπλωσης του Διαδικτύου, η εποπτική αρχή έχει επιβάλει αυστηρά την προαναφερθείσα απαγόρευση των διαδικτυακών τυχερών παιχνιδιών (άρθρο 17 παράγραφος 1 του νόμου 3229/2004).

Αφού στους τοπικούς χρήστες του Διαδικτύου προσφέρθηκαν υπηρεσίες διαδικτυακών τυχερών παιχνιδιών παρά την απαγόρευση, η Ελλάδα νομιμοποίησε για πρώτη φορά την πρακτική αυτή με τον νόμο 4002/2011. Ένα σύστημα αδειοδότησης που βασίζεται σε δημόσιους πλειστηριασμούς θεσμοθετήθηκε με νόμο το 2011. Οι νομοθέτες έκαναν αυτή τη διάταξη, αλλά ποτέ δεν προκηρύχθηκε δημόσιος διαγωνισμός. Αντ’ αυτού, ο ίδιος νόμος του 2011 θέσπισε ένα μεταβατικό πλαίσιο βάσει του οποίου νομιμοποιήθηκε ο διαδικτυακός τζόγος. Συμφωνώντας να πληρώσουν φόρους για τα κέρδη τους που χρονολογούνται από το 2010 (αναδρομικά), οι φορείς εκμετάλλευσης που είχαν αδειοδοτηθεί τότε σε οποιοδήποτε μέλος του ΕΟΧ μπορούσαν να συνεχίσουν να παρέχουν τις υπηρεσίες τους στην Ελλάδα. Το σύστημα αυτό τέθηκε σε ισχύ στα τέλη του 2011. Αυτό επέτρεψε στις 24 εταιρείες που περιλαμβάνονται στη λευκή λίστα να παρέχουν στους Έλληνες πρόσβαση σε διαδικτυακά τυχερά παιχνίδια.

Η δομή αδειοδότησης της Ελλάδας για τα διαδικτυακά τυχερά παιχνίδια έχει αναμορφωθεί πλήρως από τις 22 Μαρτίου 2019, χάρη στον νόμο 4635/2019, ο οποίος αναθεώρησε τον νόμο 4002/2011. Ο νόμος του 2019 παρεκκλίνει από τη λογική των δημόσιων διαγωνισμών (οι οποίοι δεν εκτελέστηκαν ποτέ στην πραγματικότητα) και επιτρέπει σε κάθε ενδιαφερόμενη εταιρεία να λάβει ανανεωμένες άδειες για διαδικτυακά τυχερά παιχνίδια για καθορισμένες περιόδους. Ο υπουργός Οικονομικών εξέδωσε διάφορες κανονιστικές αποφάσεις για τη συμπλήρωση του νέου πλαισίου τον Αύγουστο του 2020.

Η Ελληνική Επιτροπή Τυχερών Παιχνιδιών ανταποκρίθηκε σε αυτά τα γεγονότα με τη δημόσια πρόσκληση υποβολής αιτήσεων για άδειες διαδικτυακών τυχερών παιχνιδιών στις 11 Σεπτεμβρίου 2020. Τόσο οι υφιστάμενες επιχειρήσεις όσο και εκείνες που επιθυμούν να εισέλθουν στην αγορά στο μέλλον μπορούν να συμμετάσχουν σε αυτή τη συνεχιζόμενη διαδικασία. Η δεύτερη ομάδα θα αναγκαστεί να κλείσει εάν δεν υποβάλει εγκαίρως αίτηση και δεν λάβει άδεια.

Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να υποβάλουν αιτήσεις για τα ακόλουθα:

  • άδεια για διαδικτυακό στοίχημα (τύπος 1) ή/και
  • άδεια για άλλα διαδικτυακά τυχερά παίγνια (τύπος 2).

Η άδεια τύπου 1 ισχύει για 7 έτη και μπορεί να ανανεωθεί. Επιτρέπει το στοίχημα σε πραγματικούς αγώνες, σε φανταστικά αθλήματα και σε γεγονότα που δημιουργούνται από υπολογιστή και καθορίζονται από γεννήτρια τυχαίων αριθμών (RNG). Μεταξύ άλλων απαιτήσεων, οι αιτούντες πρέπει να καταβάλουν τέλη ύψους 3.000.000 ευρώ για να τους χορηγηθεί άδεια τύπου 1. Το τέλος ανανέωσης της άδειας είναι το ίδιο με το αρχικό τέλος.

Η άδεια τύπου 2 ισχύει για 7 χρόνια και επιτρέπει στους φορείς εκμετάλλευσης να προσφέρουν ζωντανά (με τη βοήθεια ντίλερ) και βασισμένα σε RNG παιχνίδια καζίνο, πόκερ και παραλλαγές πόκερ που μπορείτε να παίξετε στο Casinonet. Περιλαμβάνει επίσης όλες τις μορφές πόκερ, συμπεριλαμβανομένων των ring games, των τουρνουά και των παιχνιδιών μετρητών που παίζονται μεταξύ ιδιωτών. Μεταξύ άλλων απαιτήσεων, οι αιτούντες πρέπει να καταβάλουν τέλη συνολικού ύψους 2 εκατομμυρίων ευρώ για να τους χορηγηθεί άδεια τύπου 2. Το τέλος ανανέωσης της άδειας είναι το ίδιο με το αρχικό τέλος.

Λάβετε υπόψη ότι δεν επιτρέπονται οι αγορές στοιχημάτων.

Εντός δύο μηνών από την παραλαβή της αίτησης, η Ελληνική Επιτροπή Τυχερών Παιχνιδιών θα εκδώσει άδεια εφόσον πληρούνται όλες οι απαιτήσεις που περιγράφονται στους σχετικούς κανονισμούς (συμπεριλαμβανομένης της τεχνικής και οικονομικής βιωσιμότητας, του προσδιορισμού της καταλληλότητας και της ορθότητας, της υποβολής εγγύησης απόδοσης και της καταβολής των τελών άδειας).

Το νέο πλαίσιο εξασφαλίζει επαρκή εποπτικό έλεγχο, ο οποίος πρέπει να προστεθεί στο πλαίσιο της αποσπασματικής προσέγγισης του μεταβατικού καθεστώτος. Ανεξάρτητα από τις επιλεγείσες πολιτικές επιλογές, θέτει τις βάσεις για μια επιτυχημένη αγορά διαδικτυακών τυχερών παιχνιδιών στην Ελλάδα. 

Ελπίζεται ότι η πραγματική εκτέλεση αυτού του νόμου θα τερματίσει τη νομική ασάφεια γύρω από τα διαδικτυακά τυχερά παιχνίδια, δεδομένου ότι πολλές πρόσφατες αποφάσεις του Συμβουλίου της Επικρατείας (του ανώτατου διοικητικού δικαστηρίου στην Ελλάδα), συμπεριλαμβανομένης της απόφασης αριθ. 1333/2019, η οποία έκρινε ότι ο πρώην κρατικός μονοπωλιακός φορέας εκμετάλλευσης (ΟΠΑΠ Α.Ε.) δεν διέθετε την κατάλληλη νομική βάση για την παροχή διαδικτυακών τυχερών παιχνιδιών, και η απόφαση αριθ. 1335/2019, η οποία έκρινε ότι η παροχή διαδικτυακών τυχερών παιχνιδιών.

FOLLOW
Newsletter Ενημερώσου για τις πιο πράσινες ειδήσεις της ημέρας
Καθημερινά όλα τα νέα για τον Παναθηναϊκό και τα blogs του panathinaikos24.gr στο inbox σου.
ΕΓΓΡΑΦΗ
ΚΛΕΙΣΙΜΟ