CREATE IMAGE Επικαιρότητα

Black Friday 2025: Ποιοι κερδίζουν από τις «χρυσές» προσφορές του Νοεμβρίου

Black Friday 2025: Ποιοι κερδίζουν από τις «χρυσές» προσφορές του Νοεμβρίου

Οι επιχειρήσεις, μικρές και μεγάλες, προετοιμάζονται πυρετωδώς για την Black Friday 2025 (28.11.25), με προσφορές που φτάνουν ή και ξεπερνούν το 50%.

Στον μήνα των μεγάλων προσφορών μπαίνει η αγορά, με την Black Friday να αποτελεί το αποκορύφωμα της εμπορικής δραστηριότητας πριν από την εορταστική περίοδο. Η Μαύρη Παρασκευή δεν είναι πια απλώς μια ημέρα εκπτώσεων, αλλά μια οικονομική και κοινωνική «γιορτή» που διαρκεί σχεδόν ολόκληρο τον Νοέμβριο, σηματοδοτώντας την έναρξη της εορταστικής περιόδου και λειτουργώντας ως βαρόμετρο για την αγοραστική διάθεση των Ελλήνων καταναλωτών.

Οι επιχειρήσεις, μικρές και μεγάλες, προετοιμάζονται πυρετωδώς για την Black Friday 2025 (Παρασκευή 28 Νοεμβρίου), με προσφορές που φτάνουν ή και ξεπερνούν το 50%, σε μια προσπάθεια να προσελκύσουν το ενδιαφέρον των καταναλωτών και να ενισχύσουν τον τζίρο τους μετά από μήνες υποτονικής κατανάλωσης.

Οι καταναλωτές, από την πλευρά τους, περιμένουν με ανυπομονησία τις μεγάλες εκπτώσεις, αναζητώντας ευκαιρίες σε προϊόντα τεχνολογίας, ένδυσης, υπόδησης, οικιακού εξοπλισμού και καλλυντικών σε σημαντικά χαμηλότερες τιμές. Πολλοί κάνουν έρευνα αγοράς από νωρίς, συγκρίνοντας τιμές και σχεδιάζοντας τις αγορές τους, ενώ άλλοι επιλέγουν να επωφεληθούν από τις διαδικτυακές προσφορές για να αποφύγουν την πολυκοσμία των φυσικών καταστημάτων.

Άλλωστε, η Cyber Monday (Δευτέρα 1 Δεκεμβρίου) που ακολουθεί, ενισχύει ακόμη περισσότερο τη δυναμική των online αγορών, ολοκληρώνοντας τον εμπορικό «μαραθώνιο» του Νοεμβρίου.

8 στους 10 Έλληνες ετοιμάζονται για έξυπνες αγορές Η Black Friday θεωρείται πλέον το μεγαλύτερο εκπτωτικό γεγονός της χρονιάς και αποτελεί ευκαιρία για «έξυπνες αγορές» για πάνω από 8 στους 10 Έλληνες, σύμφωνα με τον πρόεδρο του ΕΒΕΠ, Βασίλη Κορκίδη. Ήδη αρκετές εβδομάδες πριν από την τελευταία Παρασκευή του Νοεμβρίου, οι καταναλωτές μπορούν να βρουν σημαντικές προσφορές και να κάνουν προαγορές, με την κορύφωση να αναμένεται την τελευταία εβδομάδα του μήνα όταν η Black Friday «συναντά» τη Cyber Monday.

Τα στοιχεία δείχνουν πως 4 στους 10 καταναλωτές εκμεταλλεύονται την περίοδο των εκπτώσεων για αγορές ειδών πρώτης ανάγκης σε χαμηλότερες τιμές, 3 στους 10 αναζητούν επώνυμα προϊόντα που συνήθως θεωρούν ακριβά, ενώ 2 στους 10 ψωνίζουν χριστουγεννιάτικα δώρα. Τέλος, 1 στους 10 βλέπει την Black Friday ως ευκαιρία να κάνει ένα δώρο στον εαυτό του, ως μικρή ανταμοιβή.

Σύμφωνα με τον κ. Κορκίδη, η αγοραστική κίνηση αναμένεται να κινηθεί στα περυσινά επίπεδα, με περίπου 3 εκατομμύρια πωλήσεις, μέση αξία απόδειξης 100 ευρώ και συνολικό τζίρο κοντά στα 300 εκατομμύρια ευρώ. Παγκοσμίως, ο τζίρος της Black Friday εκτιμάται στα 74 δισ. δολάρια, ενώ στις ΗΠΑ μόνο φτάνει τα 11 δισ.

Τα τελευταία τρία χρόνια, η ελληνική αγορά κατέγραψε τριπλασιασμό του τζίρου της Black Friday – από 100 σε 300 εκατ. ευρώ – και διπλασιασμό των διαδικτυακών αγορών σε σχέση με τις επισκέψεις στα φυσικά καταστήματα.

Όπως σημειώνει ο πρόεδρος του ΕΒΕΠ: «Η Black Friday και η Cyber Monday είναι ένα επιτυχημένο εκπτωτικό δίδυμο που ήρθε για να μείνει. Οι επιχειρήσεις κάνουν “early start” στα black prices, επεκτείνοντας τη διάρκεια των προσφορών τους, ενώ οι καταναλωτές έχουν κάθε λόγο να εκμεταλλευτούν αυτή την περίοδο πριν τις γιορτές για διαδικτυακές και φυσικές αγορές».

Αισιοδοξία στις επιχειρήσεις Για τις επιχειρήσεις, η περίοδος της Black Friday αποτελεί μια σημαντική ανάσα ρευστότητας. Μετά από έναν δύσκολο χρόνο με αυξημένα κόστη και μειωμένη κατανάλωση, οι μεγάλες εκπτώσεις δίνουν τη δυνατότητα να τονωθούν οι πωλήσεις και να δημιουργηθεί νέα πελατειακή βάση.

Οι λιανέμποροι επενδύουν πλέον περισσότερο στην ψηφιακή τους παρουσία, στην εξυπηρέτηση πελατών και στις ευέλικτες πολιτικές επιστροφών, προκειμένου να ενισχύσουν την εμπιστοσύνη του κοινού. Η αισιοδοξία του εμπορικού κόσμου ενισχύεται από τα στοιχεία του ΙΝΕΜΥ-ΕΣΕΕ, σύμφωνα με τα οποία πέρυσι συμμετείχε το 81% των επιχειρήσεων, ποσοστό αυξημένο σε σχέση με προηγούμενες χρονιές.

Περισσότερες από τις μισές επιχειρήσεις (56%) δήλωσαν μέτρια ικανοποίηση από τις πωλήσεις, ενώ 5 στις 10 κατέγραψαν αύξηση σε σχέση με το 2022/2023. Όσον αφορά την επισκεψιμότητα, 9 στις 10 δήλωσαν από μέτρια έως πολύ ικανοποιημένες. Σχεδόν οι μισές επιχειρήσεις εξέτειναν τη Black Friday σε ολόκληρη την εβδομάδα, ενώ το 30% συμμετείχε μόνο το τριήμερο 29/11–1/12.

Οι περισσότερες προσφορές κυμάνθηκαν από 21% έως 40%, ενώ πάνω από 1 στις 3 επιχειρήσεις έκανε εκπτώσεις σε όλο το εύρος των προϊόντων της. Παράλληλα, τα ψηφιακά μέσα πληρωμών κυριάρχησαν στις συναλλαγές — μόλις 1 στις 10 επιχειρήσεις βασίστηκε αποκλειστικά στα μετρητά. Στην επικοινωνία, η βιτρίνα του καταστήματος και τα email campaigns αποτέλεσαν τη βασική στρατηγική προβολής.

Σύμφωνα με τα στοιχεία του Skroutz Marketplace για το 2024, οι πιο δημοφιλείς κατηγορίες αγορών ήταν:

Σπίτι & Κήπος (35% των παραγγελιών) Τεχνολογία (31%) Υγεία & Ομορφιά (25,7%) Μόδα (21%) Ωστόσο, με βάση τον τζίρο, στην πρώτη θέση βρέθηκε η Τεχνολογία (36%), ενώ ακολούθησε η κατηγορία Σπίτι – Κήπος (25%).

Αντίστοιχα, έρευνα της Public έδειξε ότι πέρυσι στις κορυφαίες επιλογές βρέθηκαν smartphones, τηλεοράσεις, έξυπνες οικιακές συσκευές και gaming προϊόντα. Αυξημένη ζήτηση σημείωσαν και οι υπηρεσίες εγκατάστασης, δείχνοντας ότι η Black Friday εξελίσσεται σε ολοκληρωμένη εμπειρία αγορών, που συνδυάζει τεχνολογία, άνεση και ψυχαγωγία.

Η ηλικιακή ομάδα 35 – 54 ετών παρέμεινε η πιο ενεργή, ωστόσο οι νεότερες, πιο ψηφιακά εξοικειωμένες γενιές ενίσχυσαν σημαντικά τη στροφή προς το online και mobile shopping. Το 2024, οι αγορές μέσω κινητού έφτασαν σε ποσοστό-ρεκόρ 84%, ενώ οι αγορές από υπολογιστή συνέχισαν την ήπια πτωτική τους πορεία.

Υπό πίεση οι καταναλωτές Την ίδια στιγμή έρευνα οικονομικής συγκυρίας του ΙΟΒΕ καταδεικνύει εξασθένιση της καταναλωτικής εμπιστοσύνης τον Οκτώβριο. Συγκεκριμένα, ο δείκτης καταναλωτικής εμπιστοσύνης διαμορφώθηκε στις -47,6 μονάδες, έναντι -45,6 μονάδες τον Σεπτέμβριο με τους Έλληνες καταναλωτές να εμφανίζονται ως οι περισσότερο απαισιόδοξοι στην ΕΕ. Οι επιμέρους δείκτες για την γενικότερη οικονομική κατάσταση στην χώρα, αλλά και τα οικονομικά των νοικοκυριών επιδεινώνονται. Αντίθετα, η πρόθεση για μείζονες αγορές ενισχύεται με την αποταμίευση ωστόσο να εξασθενεί ελαφρά.

Αναλυτικότερα, οι αρνητικές προβλέψεις των καταναλωτών για την οικονομική κατάσταση του νοικοκυριού τους κατά τους προσεχείς 12 μήνες εντάθηκαν τον Οκτώβριο στις -44,2 (από -39,8). Το 58% (από 54%) των νοικοκυριών αναμένει ελαφρά ή αισθητή επιδείνωση της οικονομικής του κατάστασης, ενώ το 6% προβλέπει μικρή βελτίωση. Η πρόθεση των καταναλωτών για σημαντικές αγορές τους προσεχείς 12 μήνες (επίπλων, ηλεκτρικών συσκευών κ.λπ.) ενισχύθηκε ήπια με το σχετικό δείκτη να διαμορφώνεται στις -41,6 (από -46,3) μονάδες. Το 51% (από 53%) των καταναλωτών προέβλεψε ότι θα προβεί σε λιγότερες ή πολύ λιγότερες δαπάνες, ενώ το 6% (από 4%) αναμένει το αντίθετο.

Ο δείκτης της πρόθεσης για αποταμίευση τους προσεχείς 12 μήνες υποχώρησε ελαφρά στις -67,5 μονάδες από -65,9 τον Σεπτέμβριο. Το 84% των νοικοκυριών δεν θεωρεί πιθανή την αποταμίευση στο επόμενο 12μηνο, ενώ το 15% τη θεωρεί πιθανή ή πολύ πιθανή. Σχετικά με τις εκτιμήσεις για την τρέχουσα οικονομική κατάσταση του νοικοκυριού, το ποσοστό των καταναλωτών που δηλώνει ότι «μόλις τα βγάζει πέρα» διαμορφώθηκε στο 60% (από 65%), ενώ στο 9% διατηρήθηκε το ποσοστό όσων αναφέρουν ότι αντλούν από τις αποταμιεύσεις τους. Οι καταναλωτές που δήλωσαν ότι αποταμιεύουν λίγο ή πολύ αποτελούν 24% του συνόλου, ενώ το ποσοστό όσων δήλωσαν ότι «έχουν χρεωθεί» διαμορφώθηκε στο 7% από 6% τον προηγούμενο μήνα. Στο ερώτημα το οποίο αξιολογεί το βαθμό αβεβαιότητας των νοικοκυριών ως προς τις μελλοντικές οικονομικές εξελίξεις, το 59,4% έκρινε τον Οκτώβριο ότι η οικονομική κατάστασή του μπορεί να προβλεφθεί δύσκολα ή σχετικά δύσκολα, από 58,1% τον προηγούμενο μήνα.

ΣΧΟΛΙΑΣΕ ΤΟ

RETRO STORIES
Αλεξούδης: Το πιο γρήγορο πιστόλι! (Vid)

Αλεξούδης: Το πιο γρήγορο πιστόλι! (Vid)

Όταν ο Βαζέχα πάγωσε… το Άμστερνταμ (vid)

Όταν ο Βαζέχα πάγωσε… το Άμστερνταμ (vid)

Σαν σήμερα: Η Ριζούπολη, ταφόπλακα για το ελληνικό ποδόσφαιρο (vids)

Σαν σήμερα: Η Ριζούπολη, ταφόπλακα για το ελληνικό ποδόσφαιρο (vids)

Η τραγωδία της Θύρας 13: Ο αδικοχαμένος «Παναθηναϊκάκιας» και η εκδρομή που πνίγηκε στο αίμα

Η τραγωδία της Θύρας 13: Ο αδικοχαμένος «Παναθηναϊκάκιας» και η εκδρομή που πνίγηκε στο αίμα

Απολαυστικά «διπλά στον Πειραιά! (vids)

Απολαυστικά «διπλά στον Πειραιά! (vids)

Ο ευφυής Γκόραν και η «πινελιά» του Άγγελου…! (Vid)

Ο ευφυής Γκόραν και η «πινελιά» του Άγγελου…! (Vid)

Σαν σήμερα το 2001: Πρώτος σκόρερ στην Ευρώπη ο Βαζέχα!

Σαν σήμερα το 2001: Πρώτος σκόρερ στην Ευρώπη ο Βαζέχα!

Είναι αυτό το ωραιότερο γκολ στη σύγχρονη ιστορία του Παναθηναϊκού; (vid)

Είναι αυτό το ωραιότερο γκολ στη σύγχρονη ιστορία του Παναθηναϊκού; (vid)

ΡΕΤΡΟ: Οταν ο Γιώργος Δώνης σκόραρε με τον Παναθηναϊκό (vid)

ΡΕΤΡΟ: Οταν ο Γιώργος Δώνης σκόραρε με τον Παναθηναϊκό (vid)

ΡΕΤΡΟ: Σόου Ολισαντέμπε με Ολυμπιακό και πάρτι από 16.000 Παναθηναϊκούς στις κερκίδες! (vid)

ΡΕΤΡΟ: Σόου Ολισαντέμπε με Ολυμπιακό και πάρτι από 16.000 Παναθηναϊκούς στις κερκίδες! (vid)

Η μεγάλη νίκη επί της Γκέτεμποργκ το 1991 (vid)

Η μεγάλη νίκη επί της Γκέτεμποργκ το 1991 (vid)

Ρετρό: Πόσα LIKE γι αυτή τη φωτογραφία; (pic)

Ρετρό: Πόσα LIKE γι αυτή τη φωτογραφία; (pic)

Σαν σήμερα: Η μεγάλη ανατροπή του Παναθηναϊκού στο ΣΕΦ με… μπροστάρηδες Διαμαντίδη και Μπατίστ

Σαν σήμερα: Η μεγάλη ανατροπή του Παναθηναϊκού στο ΣΕΦ με… μπροστάρηδες Διαμαντίδη και Μπατίστ

Το «οργανωμένο έγκλημα» της Ριζούπολης! (vid, pics)

Το «οργανωμένο έγκλημα» της Ριζούπολης! (vid, pics)

Μπασινάς: «Έτσι έφυγα από τον Παναθηναϊκό – Το ματς στη Ριζούπολη με ξένο διαιτητή δεν θα ξεκίναγε ποτέ»! (Vid)

Μπασινάς: «Έτσι έφυγα από τον Παναθηναϊκό – Το ματς στη Ριζούπολη με ξένο διαιτητή δεν θα ξεκίναγε ποτέ»! (Vid)

Ρετρό: Όταν ο Ντομινίκ ξεσάλωνε απέναντι στον Ολυμπιακό (VID)

Ρετρό: Όταν ο Ντομινίκ ξεσάλωνε απέναντι στον Ολυμπιακό (VID)

Όταν ο Γκάλης “σκότωσε” τον Άρη (Vid)

Όταν ο Γκάλης “σκότωσε” τον Άρη (Vid)

ΡΕΤΡΟ: Ο Δημήτρης Σαραβάκος στον Φρέντυ Γερμανό (vid)

ΡΕΤΡΟ: Ο Δημήτρης Σαραβάκος στον Φρέντυ Γερμανό (vid)

ΡΕΤΡΟ: Οταν ο Ντομινίκ ξεσάλωνε κόντρα στον Ολυμπιακό (vid)

ΡΕΤΡΟ: Οταν ο Ντομινίκ ξεσάλωνε κόντρα στον Ολυμπιακό (vid)

Παναθηναϊκός – ΑΕΚ: Το «ψαράκι» του Μπορέλι που έκρινε το πρωτάθλημα (Vid)

Παναθηναϊκός – ΑΕΚ: Το «ψαράκι» του Μπορέλι που έκρινε το πρωτάθλημα (Vid)

To Panathinaikos24.gr είναι δίπλα σε κάθε άθλημα και κάθε στιγμή του Παναθηναϊκού. Είτε πρόκειται για μπάλα ποδοσφαίρου είτε για μπάλα μπάσκετ, είτε για το παρκέ του βόλεϊ, αλλά και για κάθε άθλημα και κάθε είδηση του ερασιτέχνη.

Με καθημερινά blogs που καλύπτουν όλο το φάσμα του πράσινου οργανισμού, με ζωντανές εκπομπές που τις έχετε αγκαλιάσει από την πρώτη στιγμή και φυσικά με όλη την επικαιρότητα από τον αθλητισμό και όχι μόνο. Panathinaikos24.gr, το πρώτο «πράσινο» σάιτ που αγκαλιάσατε από την πρώτη στιγμή είναι εδώ, έτοιμο να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις της εποχής και όπου χτυπάει η καρδιά του Παναθηναϊκού.

Ακολούθησε το στο Google News
ΣΧΟΛΙΑ
FOLLOW